تاریخ انتشار : یکشنبه 28 ژوئن 2026 - 6:38
کد خبر : 7837

شاهرود در آماده‌باش کامل برای میزبانی از زائران تشییع رهبر شهید

شاهرود در آماده‌باش کامل برای میزبانی از زائران تشییع رهبر شهید

فرماندار شاهرود گفت: همه ظرفیت‌های شهرستان برای خدمت به زائران بسیج شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شاهرود، همزمان با برنامه‌ریزی برای برگزاری آیین تشییع پیکر مطهر امام شهید و پیش‌بینی حضور گسترده زائران، نشست هماهنگی دستگاه‌های اجرایی شهرستان شاهرود برگزار شد و مسئولان بر بسیج تمامی امکانات خدماتی، اجرایی و مردمی برای اسکان، پذیرایی، حمل‌ونقل و پشتیبانی از زائران تأکید کردند.

محمدحسن آصفری، معاون استاندارو فرماندار ویژه شاهرود گفت: با توجه به قرار گرفتن شاهرود در مسیر اصلی تردد زائرانی که از مشهد مقدس به سمت تهران و قم حرکت می‌کنند و همچنین حضور زائران استان‌های جنوبی و مرکزی کشور در مسیر مشهد، تمامی ظرفیت‌های شهرستان برای ارائه خدمات شایسته به زائران سازماندهی شده و کمیته‌های اجرایی نیز فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

وی افزود: با پیش‌بینی عبور میلیونی زائران از محورهای ارتباطی شهرستان، مرخصی و مأموریت تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی از دهم تا بیستم تیرماه لغو شده است و همه مدیران موظف‌اند در این مدت در محل خدمت خود حضور داشته باشند؛ حتی در صورت اعلام تعطیلی عمومی نیز این الزام برقرار خواهد بود.

آصفری تصریح کرد: برای تأمین امنیت مواکب، تمامی محل‌های استقرار آن‌ها باید به نیروی انتظامی معرفی شود تا ضمن تأمین امنیت، از هرگونه سوءاستفاده احتمالی جلوگیری شود. همچنین آموزش و پرورش شاهرود و بسطام موظف شده‌اند تعدادی از مدارس را برای اسکان اضطراری زائران تجهیز و آماده‌سازی کنند.

او، اظهار کرد: اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز مکلف شده است با بازدید از مراکز اقامتی، هتل‌ها و مجتمع‌های بین‌راهی، نواقص احتمالی به‌ویژه در بخش سرویس‌های بهداشتی و امکانات رفاهی را پیش از آغاز موج سفرها برطرف کند تا خدمات مطلوبی به مسافران ارائه شود.

فرماندار ویژه شاهرود با اشاره به مسئولیت شهرداری‌ها در حوزه حمل‌ونقل بیان کرد: شهرداری‌های شاهرود، بسطام، مجن، رویان و کلاته‌خیج باید از هم‌اکنون برای تأمین ناوگان حمل‌ونقل مورد نیاز زائران شهر خود برنامه‌ریزی کنند و مسئولیتی در قبال جابه‌جایی زائران سایر شهرها نخواهند داشت.

وی ادامه داد: کمیته پذیرایی با مسئولیت معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه و مشارکت دانشگاه‌های علوم پزشکی، صنعتی و آزاد اسلامی، اداره صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، شرکت شهرک‌های صنعتی، بانک‌ها، اوقاف و امور خیریه، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و موکب‌های آستان قدس رضوی و عتبات عالیات تشکیل شده است تا برنامه‌ریزی لازم برای تأمین آب آشامیدنی، صبحانه، میان‌وعده و سایر اقلام مورد نیاز زائران انجام شود.

آصفری، خاطرنشان کرد: کمیته اسکان نیز به مسئولیت معاونت عمرانی فرمانداری و با عضویت آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی، میراث فرهنگی، پلیس راه، راه‌آهن، اداره راه و شهرسازی و جمعیت هلال‌احمر مأمور شده است تا برای اسکان زائران در شاهرود و همچنین هماهنگی‌های لازم با تهران و مشهد برنامه‌ریزی دقیق انجام دهد.

او تأکید کرد: تمامی اقدامات دستگاه‌های اجرایی، از برگزاری جلسات و اعزام ناوگان حمل‌ونقل گرفته تا خدمات اسکان، پذیرایی و حضور مردم شهرستان در آیین تشییع، باید به‌صورت کامل مستندسازی شود تا نقش‌آفرینی مردم شاهرود در این رویداد ملی ثبت و ماندگار شود. همچنین استفاده از هرگونه ریزپرنده در این ایام ممنوع خواهد بود.

فرماندار ویژه شاهرود اظهار کرد: پلیس راهور و پلیس راه باید برای روزهای شانزدهم تا هجدهم تیرماه با هدف روان‌سازی ترافیک و افزایش ایمنی، محدودیت‌های لازم برای تردد خودروهای سنگین به‌ویژه کامیون‌های ترانزیتی خارجی را اعمال کنند و شرکت توزیع نیروی برق نیز موظف است بدون تشریفات اداری، برق مورد نیاز مواکب و محل‌های اسکان را تأمین کند.

آصفری در پایان گفت: شهرداری‌های شهرستان باید نسبت به سیاه‌پوش کردن معابر و فضاهای شهری اقدام کنند و دهیاری‌ها نیز با فضاسازی مناسب، برپایی مراسم و راه‌اندازی موکب در روستاهای واقع در مسیر تردد زائران، زمینه ارائه خدمات هرچه بهتر به شرکت‌کنندگان در آیین تشییع امام شهید را فراهم آورند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات