کاهش ۵۰ درصدی تولید زردآلو در شاهرود بر اثر سرمازدگی / بسطام قطب تولید با ۴۲۰۰ هکتار باغ بارور

شاهرود_ سرپرست جهاد کشاورزی شاهرود، از کاهش ۵۰ درصدی تولید زردآلو در سالجاری به دلیل سرمازدگی خبر و گفت: این شهرستان با ۵۹۲۳ هکتار باغ زردآلو، برداشت ۱۴ رقم متنوع و مرغوب را در بخشهای مرکزی و بسطام آغاز کرد.
به گزارش خبرگزاری بسیج؛ محمدحسن غریبمجنی با اعلام خسارت سرمازدگی امسال، میزان تولید زردآلو را ۵۰ درصد کمتر از سالهای معمولی برآورد کرد. وی تأکید کرد که بخش بسطام با ۴۷۰۰ هکتار باغ (شامل ۴۲۰۰ هکتار بارور) نقش اصلی در تولید این محصول دارد.
به گفته وی، از مجموع ۵۹۲۳ هکتار باغ زردآلوی شهرستان، ۵۲۶۳ هکتار بارور و مابقی غیربارور هستند. بیشترین سطح زیر کشت در منطقه بسطام متمرکز است و مابقی در سایر نقاط شهرستان پراکنده میباشد.
سرپرست جهاد کشاورزی شاهرود با اشاره به تنوع بالای ارقام، از کیفیت و طعم بینظیر برخی گونهها مانند قوامی (شاهرودی)، رجبعلی، جهانگیری، خیبهای، غیاثی، نصیری، زعفرانی، دانشکدهای، منوچهری، جعفری، حاجمحمدی و کبرایی یاد کرد و گفت: این محصولات علاوه بر تأمین نیاز استان، به سایر استانها و گاه برای صادرات به کشورهای همسایه ارسال میشوند.
برداشت زردآلو از اواخر اردیبهشت در بخش مرکزی آغاز شده و تا اواخر مردادماه در بخش بسطام ادامه خواهد داشت.
برچسب ها :شاهرود،زردآلو، جهاد کشاورزی،غریب مجنی
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0